دانشکده مستقل کانگ فو توآ 21 کرمان-ماهان

براساس دانشکده انشاء تن و روان

دانشکده مستقل کانگ فو توآ 21 کرمان-ماهان

براساس دانشکده انشاء تن و روان

۱۹ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

فصلنامه سوتو

دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۴۸ ب.ظ

سبک و انجمن کانگ فو توآ 21 از سال 1392 اقدام به انتشار فصلنامه ای با نام "سوتو" کرده است که تاکنون علاوه بر یک پیش شماره به نام فصلنامه تن و روان، هشت شماره از آن منتشر شده است.


کلیه همراهان و علاقه مندان می توانند با استفاده از لینک های زیر اقدام به دانلود فایل pdf این فصلنامه ها بکنند ...



دانلود فصلنامه تن و روان



دانلود فصلنامه سوتو 1



دانلود فصلنامه سوتو 2



دانلود فصلنامه سوتو 3



دانلود فصلنامه سوتو 4



دانلود فصلنامه سوتو 5



دانلود فصلنامه سوتو 6



دانلود فصلنامه سوتو 7



دانلود فصلنامه سوتو 8


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۷ ، ۲۱:۴۸

مبارزه در کانگ فو توآ 21

پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۹ ب.ظ

کانگ فو توآ ۲۱ – مبارزه

در کانگ فو توآ ما مسابقه نداریم بلکه مبارزه داریم. مبارزات در اوتایمی انجام می شود که تا مرحله یک به سی و پنچ نفر نیز می رسد طوری که اجازه نمی دهد حریف در مرز او قرار گیرد. هدف مبارزه پادافره (کیفر) آتش افروزانی است که راه و رسم هماهنگی و همبستگی را نخواهند و فروغ اندیشه را بگسلند –مبارزه فقط در مقابل تجاوز و دفاع از انسانیت-

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۷ ، ۲۳:۱۹

هفت مایگاه

پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۹ ب.ظ

هفت مایگاه کانگ فوتوآ-۲۱ براساس دانشکده انشاء تن و روان:
۱-   فیزیولوژی
۲-   پزشکی
۳-    روانشناسی
۴-    انشاء علوم وتاریخ
۵-   فلسفه
۶-   روح وروان
۷-   ذن

مایگاه اول: فیزیو لوژی ، فعالیتهای بدنی براساس ۷۳۰۰۰تکنیک ، ترکیب وعکس العمل سازی

مایگاه دوم : پزشکی ، شناخت فیزیکی و شیمیائی تن ، متکی برمحاسبات ریاضی ، علم الاعصاب ، طب سوزنی .

مایگاه سوم : روانشناسی تکنولوژی . به عنوان شناخت حرکت وسرعت فکراز خودآئی به خدائی

مایگاه چهارم :تاریخ وعلوم .یعنی فیزیک ، ریاضیات وشیمی

مایگاه پنجم :فلسفه . نگرش تفکرآمیز . فلسفه بدین منظور آفریده فکرانسان شد که انسان راآگاه کند به سلسله تجلیات حیات .

مایگاه ششم : روح وروان . شناخت روح ومراحل تکامل آن .

مایگاه هفتم :ذن .کشف راز مجهولات . پختگی فکردر ره یابی به عالم پنهان وجهان معنا .

مایگاه یکم

فیزیولوژی (فعالیتهای بدن انسانی)

جسم پایگاه تفکر و خاصیت جذب و درک آن بر اسرار هندسی و تولید انرژی و لمس امواج در آزمایشگاه عظیم بدن انسان است. فرهنگستان تن (کونگ فو توآ) متکی بر ۷۳۰۰۰ تکنیک ، ترکیب و عکس العمل سازی و خاصیت های موجی به خود و کرات در مجموعه حرکات تا مرز توان سازی نیروهای فیزیکی و فیزیولوژی بدن انسانی است. برکشف این دنیای ناشناخته همچون راز کهکشان تا ذره ای پیش رفته و به درک اسرار فیزیک انسانی در کاوشیم و در جهان بوده ها به زیبا ترین توان تن و به ره آئین مهر بقا بکوششیم .

مایگاه دوم

پزشکی

درکی بر احوال موجودات زنده و تفکری بر ارزیابی تن از طریق طب سوزنی، علم العصاب، فیزیولوژی (ماده و انرژی)، خاصیت فیزیکی و شیمیایی متکی بر محاسبات ریاضی بر بنیان کاوشی نو و ره گردی بر بازتاب جهان ماده (خاصیت جرمی) و روان گرایی (سرعت تا بی جرم ) بر روند آموزش و اساس دانشکده توآ رهنمودن است.

مایگاه سوم

روان شناسی

رهنوردان اندیشه با کشفیات و فرضیات و ایجاد تحولات، انسان را در امواج حیات حیران و سرنوشت و نابسامانی او را فرمان داده اند این مایگاه رهنمونی به برد عصر هیجان زده و حل مشکل حال و آینده نوجوانان ، زنان و مردان و اندیشه انسان را بر نهایت سرعت تصویر جسم به درک فکر نگهبان نمودن است .

مایگاه چهارم

انشاء علوم و تاریخ

اندیشیدن، استدلال و تفکر در محور علوم عالم از تولد تا تولد اندیشه ها از طریق دانش زمان به درک حیات رسیدن است. در مایگاه دوم از زبان علم بر محور فیزیک، ریاضیات، شیمی اندیشه انسان را پروریدن و وی را بطور بارور به جهان اسرار آمیز رهنمون کردن است.

مایگاه پنجم

فلسفه گرایی ( نگرش تفکر آمیز)

پژوهشی در ورای انکار و شک و رسیدن به فراسوی مرزی که شکی منطقی ما را به قاطعیت راهبر شود. این بیان انسان را در جهان بر آگاهی زیست پنهان، یکسـان در دست اندیشـیدن و در بحر تفکر فرو رفتـن و ترسیم دریافـت و درک را به نفس کشـیدن تا به آرامش و روشن بینی در جهان انسان رسیدن است.

مایگاه ششم

روح و روان

روح فریاد اندیشه و در نتیجه گرد هم آیی تن و روان، با ایجاد تفکر و تمرکز و گونه ای تبدیل ماده بر سرعت جرم و تبدیل خاصیت انرژی از ماهیت به ذات و سلسله مجهولات را پیمودن است. روح و روان در نمود اندیشه انسان و انسان شاهکار جهان….. و اندیشه جهان یعنی انسـان ….. پس انسـان در برترین توانایان در علوم کیهان و هر انسـان متکی بر زمان، پس انسـان به درک راز جهـان و نمـود بـودن  وی در بی پایان و این راز دانایان به دریافت بی زمان است.

مایگاه هفتم

جهان مجهولات

فراتر از خویشتن

پختگی فکر زمان در تفکری بی زمان

(فراتر از خویشتن): به عالم پنهان و جهان معنا و به دنیای نگرش تفکر ها رسیدن است .

(فراتر از خویشتن):جهان آفرینش را بوییدن و راز هستی بخش را جوییدن است.

(فراتر از خویشتن): جهان تابش امواج و رابطه آن با سلسله اعصاب و بهره گیری از منبع انرژی حیات و بر نهایت سرعت و اندیشه و خاصیت اندیشه در ماده به کنکاش کردن است.

(فراتر از خویشتن): به انشاء اسرار فیزیکی تن، به ره آورد حالات و حرکات متکی بر ریاضیات، روان شناسی تکنولوژی، علم گرایی، فلسفه گرایی، فیزیولوژی (پزشکی ) و به روح و روان رسیدن است.

راز عالم پنهان از ازل انتظاریست بر آدمیان،کنون عصاره جهان سیاره زمین دانشکده انشاء تن و روان که به جوشش تن، معبد میخوانیمش و به روان خاصیت پنهان بی مبداء بر آدمیان که بی منشاء هر فکری به خود غره اند.

چیست جهان آزمونگاه پر توان از پایان بی آغاز تا آغازی بی پایان.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۷ ، ۲۲:۱۹

نشان واره شاهین

پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۳ ب.ظ

پندار نیک – گفتار نیک – کردار نیک

شاهین از روزگاران گذشته بهترین بار و بر، فرهنگ و نمایاندن فر و شکوه ایران و نشانه پیروزی و سرافرازی و وابسته به نیاکان و پاکان بوده است. این پرنده خوش نام و بلند آوازه و بلند پرواز که از قله کوه های بلند به ژرفای کوه ها تا دل جنگل ها وکویرها و آب ها می پرد و با چستی و چالاکی و بلند منشی و بیداری و هشیاری و دارنده هزار گونه استادی برای رسیدن به پایه های بلند به پرواز در می آید.

از این رو پیوستگی این مرغ فراخ بال انسان برترمنش و بهره مند از فروغ اندیشه برای نشان واره این قسمت برگزیده شده است.

دوگوی از دو سوی :

یادآور دو نیروی مادی و مینوئی یا نمودار دو جهان تن و روان است. جهان تن یا جهان آفرینش که انسان برای زیستن و از بخشش زندگی بهره مند شدن بدان نیازمند می باشد.

جهان روان یا جهان مینوئی که آدمی را در زندگی راهنمایی می کند و از رسااندیشی و فرهنگ و دانش و برای بهره مند شدن از زندگی یاری می بخشد.

اگر کسی به نماز و نیایش پردازد و از پرورش دادن و نیرومند ساختن تن کوتاهی ورزد به راز هستی بخش پی نمی برد و از زندگانی شادی بخش بهره مند نمی شود .

برای همین است که نیرو یا هر دو جهان را در برابر هم می گذاریم و هر دو را در زندگانی کارگر و سودبخش می دانیم و به میانه روی اندرز می دهیم.

دم شاهین :

مراتب پیمودن کامل نیروی بدنی و تندرستی برای رسیدن به پایگاه شگفتی ها و راز و رمز قدرت انسانی است.

سینه فراخ شاهین دلیری است و از چند فرازمان گویا سخن می گوید. در دلیری دلیرترینم و درپیروزی پیروزمندترینم. در فر و شکوه باشکوه ترینم، همه دشمنان را شکست می دهم و همه دیوخویان و فریب کاران را نابود می کنم.

دو بال گشوده شاهین :

پرواز آدمی به سوی بلندی و فرازمندی است و هرکدام از این بال ها را به سه آماج بزرگ تقسیم می کنیم.

((نیک اندیشی - راستی و درستی و پاکی و پارسایی - نیرومندی )) اندیشه رسای سودبخش - رسایی و آسایش و خوشبختی در کار و کوشش و ورزش و فرهنگ و دانش و واپسین پایه را پایه جاودانی انسانی می خوانیم. گوی سر شاهین نمودار چرخ زندگی یا زمانه بیکران است که آدمیان در درون آن جای گرفته اند وسرگرم بینش و کوشش اند و راز هستی را می جویند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۷ ، ۲۲:۱۳

آرم های سبک

پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۵۸ ب.ظ

آرم متو

مشخصات عبارتند از:

۱- هلال قرمز بالای مشت نشان دهنده فلسفه خون کانگ فو یعنی مبارزه تا آخرین قطره خون در راه آزادی انسان ها می باشد.

۲- مشت در میان دایره سیاه نشان دهنده قیام از دل تاریکی ها و پلیدی ها و همه آنچه که انسان امروز از خود بیگانه کرده و در بند کشیده است. و مشت نشانه تجاوز نمی باشد، بلکه حالت دفاعی دارد که از شکل آن نیز مشخص است.

۳- هلال سفید زیر مشت نشان دهنده نژاد سفید ایرانی است.

۴- کره جهان زیر مشت و نقشه ایران در وسط کره به عنوان پایگاه کانگ فو توآ در جهان مشخص شده است.

این آرم روی سینه طرف چپ قرار می گیرد که مشت حفاظت از قلب ماست که طپش آن صدای فکر مان است.

پس آرم کانگ فو نیز دفاعی بودن این هنر را نشان می دهد و بازگو کننده این نکته است که:

<پیکار ما فقط برای دفاع از انسانیت است>



آرم جهان تن و روان

گردی آرم جهان تن و روان نشانه زمین که دانشکده انشاء تن و روان است و نوشته آن نیز جهت گردش کره زمین را نشان می دهد. شکل این نشان کاملا شبیه اوتایمی و به همان معناست و محل آن پشت لباس است که یادآور اینست که هر همراه در درون خود باید مبارزه را آغاز کند. و به همین دلیل مشت بجای نقطه انتخاب شده تا نشان دهد مبارزه باید در هر دو جهان انجام شود. در مورد علت انتخاب این کلمات و شکل آرم خود نیاز به بحث مفصل و نیاز به پیش نیازهایی است که در اینجا نمی گنجد. (ولی می توان گفت که انتخاب این کلمات نشانه (اتحاد بین المللی کانگ فو توآ) می باشد.)

آرم سیمرغ

سیمرغ یک افسانه آریایی است و از همان دیرباز صورت افسانه ای بر خود گرفته و مقامی والا یافته است. در آیین زرتشت و آثار صوفیان ایران به حکیمی روحانی یا کامل ترین وجود بشری تعبیر شده و عارفان کامل، خاصه شیخ فرید الدین عطار نیشابوری، او را منبع فیض و سرچشمه هستی تصور کرده اند که کاملان جهان که مرغان بلند پرواز این دیررند سوزند، تمام هم خود را صرف شناسایی او می نمایند و با همت مرشدان خویش می کوشند که پس از طی مراحل سلوک چون قطره ای که در پهنه این دریا محو می شود خود را به این مرغ بی نهایت برسانند و در اقیانوس او محو و فانی شوند.

سیمرغ در فرهنگ ایرانیان نماد خرد، دانش و حکمت بوده و در آیین کانگ فوتوآ ۲۱ نیز که برگرفته از فرهنگ اصیل ایران زمین می باشد از تصویر این پرنده استفاده شده که بعد از مراحل شال سبز (۷ خط)، نماد آن بر سمت چپ پیراهن یا گی، روی سینه به جای آرم متو دوخته می شود و آرم متو به بازوی چپ انتقال می یابد.

نشان سیمرغ به انضمام رکیما (شمشیر) بر گرفته از شاهنامه فردوسی است. شمشیر(رکیما) در این نشان به یک تعبیر نشانگر قدرت رزم ایرانیان است و به عنوان سمبل حراست و پاسداری از ارزش های توآ، توسط راهدان است و اینکه شمشیر از سر سیمرغ گذشته و تا پای او امتداد یافته نشانگر و بیانگر سر از پا نشناختن راهدان در صعود و پرواز به سوی دانایی است. و مهمتر از همه آنکه در این نشان، سیمرغ شمشیر را با منقار و چنگال گرفته و به راهدان داد تا راهدان همیشه به یاد داشته باشد که از این هنر رزم ایرانی یعنی کانگ فو توآ بایستی با چنگ و دندان محافظت کند. در اینجا شمشیر به عنوان همان پری است که سیمرغ به زال داد ولی افسوس که سیمرغ و پرش سال هاست که فراموش شده اند و تو ای همراه بدان که:

<کانگ فو توآ ۲۱ راز قوی شدن به برترین نیروهاست پس قوی شو به برترین نیروها و برترین اندیشه ها>


آرم ین و یانگ

در گیتی هیچ چیز ایستایی یافت نمی شود. هر کنشی و واکنشی و هر قالبی که به جهان آید در اندرون خود پرورنده تخمه های دگرگونی است. جستجوی پاسخی برای راز زیر بنای جنبش و دگرگونی پیوسته جهان هم دانش فیزیک و هم دانش ماوراء (متافیزیک) را به خود گرفته است. نماد تائو بیانگر قانون دگردیسی می باشد. زمانی که نهالی می روید در لابلای برگ های زیبایش مرگی نهفته است ، زیرا که بعد از چندی می خشکد. جهان آغازیست بی پایان و پایانی است بی آغاز. عالم هستی در هر لحظه به لحظه صورتی زیباتر بر می گیرد و عظمت هستی را به نمایش می گذارد.

نماد تائو بیانگر: (روز و شب)، (زمستان و تابستان)، (گرما و سرما)، (مثبت و منفی)، (سیاه و سفید)، ( راهبر و پیرو ) و … می باشد.

تا زمانی که شبی وجود نداشته باشد، عظمت روز بر کسی روشن نیست. دم و بازدم، اگر دمی نبود، بازدمی وجود نداشت. نقطه هایی که میان پهنه های سفید و سیاه نماد تائو به چشم میخورد نمایانگر تخمه ی دگرگونی است.

فلسفه ین و یانگ در کانگ فوتوآ ۲۱ که نشان واره آن بر بازوی راست نصب می شود به معنی درک و دریافت آثار روحی و فیزیکی از طریق اصول و روابط تکنیک، ترکیب و عکس العمل سازی توآ است و در اصطلاح کانگ فو توآ به آن دارویما (اندیشه گرایی) می گویند.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۷ ، ۲۱:۵۸

لباس در سبک کانگ فو توآ 21

پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۴۵ ب.ظ

لباس یا پوشش بدن نقش مهمی در هنرهای رزمی دارد و حرکتهایی که در هنرهای رزمی انجام می شود خیلی متفاوت با حرکات معمولی انسان در هنگام راه رفتن و یا نشستن و انجام کارهای روزمره می باشد. لباسی که در این هنر بکار می رود باید از شرایط خاص و همچنین از استحکام و دوام زیادی برخوردار باشد. تأمین کننده میدان حرکتی دست و پا و تنه باشد. نگه دارنده ی ستون مهره ها در قسمت قوس کمری، محافظت مهره ها در برابر نیروهای وارده، از نظر انرژی نگهدارنده حرارت بدن باشد و از هدر رفتن انرژی بدن جلوگیری کند.

از فرم وزیبایی نسبت به فرهنگ جامعه (شأن انسانی ) برخوردار باشد. لباس کانگ فو طبق همین اصول و با در نظر گرفتن فرهنگ ایران زمین طراحی شده است، پیراهن ساده و معمولی که تمام قسمت های بدن را می پوشاند و از هدر رفتن انرژی بدن جلوگیری می کند. معمولا از جنس نخی و الیاف طبیعی است تا عرق بدن را جذب کند، بطور کلی ظرافت و ذکاوت خاصی در طرح لباس کانگ فو بکار رفته است.

کمر شلوار کانگ فو چنان طراحی شده که مهره های قوس کمری ستون مهره را محافظت می کند (در هنگام وارد شدن نیرو و فشارهای زیاد از لغزیدن مهره ها به روی هم و آسیب دیدگی آن ها جلوگیری می کند) و در قسمت مچ پا نیز شلوار کانگ فو عضلات و زردپی های مچ پا را محکم نگه می دارد و از آسیب دیدگی آنها جلوگیری می کند و همچنین از هدر رفتن حرارت پاها جلوگیری می کند، چون اگر پایین شلوار باز باشد (قسمت مچ پا) با زدن ضربات و حرکات پا حرارت پاها با شوک ضربه به بیرون انتقال می یابد و باعث هدر رفتن انرژی پاها و سرد شدن مفصل زانو و عاقبت آسیب دیدگی مفصل زانو می شود. ولی در شلوار کانگ فو این مورد به خوبی پیش بینی شده و از هدر رفتن انرژی پاها جلوگیری می شود.

رنگ لباس کانگ فوتوآ ۲۱

از نظر علمی رنگ سیاه انرژی را در خود جذب می کند و ازهدر رفتن انرژی جلوگیری می کند و از نظر فلسفی نیز رنگ سیاه بالاترین رنگ است، یعنی در برابر نفوذ رنگ ها مقاومت می کند. و در کانگ فو سیاهی رنگ مقدسی می باشد بدین منظور که رنگ سیاه در مقابل رنگ های دیگر مقاومت می کند و نفوذ هر گونه رنگ در آن بی اثر است، پس ما نیز در مقابل رنگ ها و نیرنگ های بیگانگان مانند رنگ سیاه اصالت خویش را حفظ خواهیم کرد و رنگ فرهنگ بیگانگان را به خود نمی گیریم بلکه اصالت فرهنگی خویش را حفظ می کنیم و جهانیان را با کوشش خردمندانه و پایه بلند انسانی خود به دوست داشتن این فرهنگ (فرهنگ ایرانی) فرا می خوانیم.

از نظر علمی رنگ سیاه نمی گذارد انرژی بدن که در اثر سوخت و ساز تولید می شود از دست برود و انرژی را در خود نگه می دارد و از پیری زودرس و خستگی و کوفتگی عضلات جلو گیری می کند و باعث شادابی و طراوت بدن می گردد.

** نیست بالاتر از سیاهی رنگی **

لباس همراه


لباس مربیان سبک


لباس جهانبان در سبک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۷ ، ۲۱:۴۵

شالبندهای سبک

پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۳۵ ب.ظ

شالبند سفید: نشان  همراهی در راه دانائی

به معنای صلح می باشد ، سفیدی شال نشانه پاکی همراه و قرمزی آن به معنای خون پاک کانگ فو است. هر همراهی که این شال را به کمر خود می بندد باید خود را آماده برای ریاضت کشیدن سازد و خود را از همه آلودگی ها برهاند.

شالبند سبز : نشان راهدانی طریقت

قسمت سبزی شال نشانه رویش است. رویش در فضای نیروهای فیزیکی تن و روان. فردی که به این درجه دست می یابد را  “راهــــدان”  خطاب می کنند.

شالبند قهوه ای : نشان راهداری دانشکده انشاء تن وروان

رنگ قهوه ای آن به معنای سوختن در ورای نیروهای فیزیکی تن و روان است. فردی  که به این درجه دست می یابد را  “راهــــدار”  خطاب می کنند.

شالبندمشکی : نشان راهبانی دانشکده انشاء تن و روان

قسمت سیاه شال به منزله پختگی و عبور از مرز دانایی است. فردی  که به این درجه دست می یابد را  “راهـــبان”  خطاب می کنند.

شالبند سرخ : راهبری در طریقت دانائی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۷ ، ۲۱:۳۵

خطوط 21 گانه

پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۲۱ ب.ظ

خط در کانگ فو توآ-۲۱ به معناى موجى از تفکر مغز مى باشد و نشان واره جهتى از چین هاى مغز و بکارگیرى نیروى فکرى و گامى به سوى مقام رفیع انسانى بوده و نیز مجزا شدن انسان از حیوان و فهم این نکته به جهانیان که این تفکر قالبى نبوده و همواره در حال تغییر و تبدیل مى باشد.

آناتوآ:

به معنای من مساوی تو. تو مساوی من. من و تو به معنای ما و ما یعنی عالم کیهان؛ شاهین نمای ترازوی آفرینش از تن و روان و گوهر بودگی انسان و کشف سلسله زمان و نفوذ به مرز دانایان و آگاهی به آزادی انسان که تا امروز نهفته است. آناتوا با ۵۱۵ تکنیک، ترکیب، عکس العمل سازی و خاصیتهای موجی بر اسرار هندسی و خلاف حرکت تن در مسیر عالم ذرات و مجموعه اسرار آشکار و پنهان که راز جهانش می نامیم.

آتادو :

به معنای اسرار خلقت و یا هستی و نبرد با ترکیب نیستی است. آتادو با ۳۱۷ تکنیک، ترکیب و عکس العمل سازی و خاصیت های خلاف موجی به منظور برگردان عالم ذرات و اندیشه حیات است.

سوتو :

به معنای مرز دانایی و خروج از دایره خام عقلی و انهدام ترس از زندگی، به معنای تو و من و طبیعت مربوط به من و توست. مجموعا با ۸۷۳ تکنیک، ترکیب و عکس العمل سازی.

سامسامائه :
سامسامائه به معنای کاوش، انسان چیست؟ آدمی کیست؟ از چیست؟ تولد آغاز و آغاز تولد او هستی است یا نیستی؟ و یا هستی و نیستی او یکی است؟  گردیدن انسان به چیست؟ آیا تصورات انسان تا به امروز این چنین است یا فرهنگ توآ پذیری است. سامسامائه اوج قدرت فیزیکی تن در محور هندسی با ۵۰۱۱ تکنیک، ترکیب و عکس العمل سازی با رسیدگی تن و روان می باشد.

مایانا :

به معنای تو و من، من و تو و طبیعت مربوط به من و تو است. به معنای انهدام اختلالات و نابود کردن ناهنجاری ها و مبارزه انسان در مرز آشکار و پنهان به درک اندیشه هاست.

کوانه و وست مایانا :

به معنای صفوف نامناسب انسانی، ناهنجاری های روانی، عدم آشنایی بر پزشکی و ترسان از ورود به جهان تفکر آمیز و فلسفه گرایی و مجبور کردن انسان به درک آشکار عالم پنهانی که این نیرو متکی بر هدف مایگاه توآ سروده دانایی است.

وایمابتو یا پنجه مرگ :

این معنا در کانگ فو توآ از هفت مایگاه نیایش به سازندگان اندیشه و داوری انسان ها به شناخت و بررسی ها و ایجاد انسان به بینش ها و دانش ها و ترکیب هاست. با ۳۳۰۱ تکنیک، ترکیب و عکس العمل سازی. پنجه مرگ شاهکار پروفسور ابراهیم میرزایی. پنجه مرگ اوج خشونت انسان و فریاد و طغیان انسان بر ستمگری ها. پنجه مرگ صعود انسان به قله سختی ها.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۷ ، ۲۱:۲۱

کانگ فو توآ 21

يكشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۰۵ ب.ظ

کانگ فو توآ ورزشی است اصیل و ایرانی که ریشه در تاریخ، فرهنگ و مدنیت این مرز و بوم دارد. طراحی این سبک رزمی ایرانی که در واقع اولین ورزش رزمی مدون شده ایرانیان است کاملاً بر اساس علوم زمان می‌باشد. سبک کانگ فو توآ 21 هم که منشعب شده از سبک فوق می‌باشد همراه با تغییرات شگرف علمی توسط دکتر احمد سلامی در سال 1379 بنیان‌گذاری شده است و جزو اولین سبک‌های به ثبت رسیده در این زمینه می‌باشد. استاد دکتر سلامی از پیشکسوتان کانگ فو توآ در ایران و جزو اولین راهدانان طریقت دانایی هستند که موفق به دریافت شالبند از سوی بنیانگذار کانگ فو توآ می‌شوند. استاد سلامی سرهنگ بازنشسته نیروی انتظامی، دارای درجه دکترای بیومکانیک و عضو سابق هیئت علمی دانشگاه نیز می‌باشد.

کانگ فو توآ 21 بر اساس منشور سه گانه زیر بنیان نهاده شده است:

1. اجرای 21 مرحله خطوط تکنیکی

2. بنیان دانشکده انشاء تن و روان

3. التزام عملی به هفت مایگاه علمی (فیزیولوژی - پزشکی - روانشناسی - انشاء علوم و تاریخ - فلسفه - روح و روان - ذن)

این سبک دارای اساسنامه 27 ماده‌ای و اولین سبکی است که بعد از 32 سال فعالیت به ثبت و تصویب فدراسیون ورزش‌های رزمی رسیده است. بر اساس منشور کانگ فو توآ 21 و اساسنامه سبک که به تصویب فدراسیون ورزش‌های رزمی رسیده، در این سبک همراهان جهت بالا بردن سطح علمی با گذراندن دروس دانشگاهی به پیشرفت‌های بزرگی نائل می‌آیند. این امر به مصداق آیه <هل یستوی الذین یعلمون والذین لا یعلمون> می‌باشد که در طریقت دانایی همه همراهان باید در کنار تربیت جسم، تربیت روان نیز داشته باشد و مسلماً یک همراه تحصیل کرده و آشنا به علوم فیزیولوژی و سیکالوژی در تمرین کردن و تمرین دادن موفق‌تر ظاهر خواهد شد. همچنین هر ساله با برگزاری کنگره‌های مختلف در سطح کشور، تحقیقات و مقالات علمی همراهان ارائه می‌گردد که تاکنون 57 کنگره علمی در این سبک برگزار شده است.

کانگ فو توآ ۲۱ علاوه بر فعالیت به عنوان یک ورزش رزمی زیر نظر فدراسیون کونگ فو به عنوان یک سازمان مردم نهاد (NGO) نیز زیر نظر وزارت کشور فعالیت دارد. در حال حاضر این سبک در کشور قریب به ۲۰ هزار هنر جو دارد و روز به روز به علاقه مندان این هنر رزمی بومی افزوده می شود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۷ ، ۲۱:۰۵

کانگ فو توآ

يكشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۰۸:۵۳ ب.ظ

کانگ فو توآ به معنای طریقت دانایی انشا تن و روان است که یکی از مفاخر ملت ایران و از نادرترین رشته‌های رزمی دنیا به شمار می‌آید. این ورزش در سال‌های دهه 40 توسط پروفسور ابراهیم میرزایی به صورت دانشمندانه و علمی و بر اساس اصول فیزیولوژی انسانی با 73000 تکنیک، ترکیب و عکس‌العمل سازی تدوین و بر پایه 7 مایگاه معرفی می‌گردد. در این ورزش رزمی از حرکات حیوانات تقلید نشده، بلکه بر اساس علم فیزیولوژی و حرکت بدن انسان در زوایا و مدارهای هندسی تن نهاده شده است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۷ ، ۲۰:۵۳